Pontony ELLING wykonane są z 5-cio warstwowego materiału PCV, zbrojonego dodatkowo materiałem poliestrowym wytrzymałym na rozciąganie i rozdzieranie. Materiał PVC o grubość 0,9 mm i gramaturze 1100g/m2 jest odporny na promieniowanie UV, słoną wodę, paliwo, itp. Zachowuje swoje właściwości przy temperaturach od -30°C do +60°C.

Dla pontonów w kolorze camu (moro) grubość materiału wynosi aż 1,2 mm !!! co znacznie zwiększa wytrzymałość w trudnych warunkach.

Materiał to warstwa tkaniny syntetycznej z dwustronnym pokryciem polyvinylem chlorydu powiązanych ze sobą za pomocą specjalnego płynu adhezyjnego. Warstwa PVC zabezpiecza przed przeniknięciem powietrza przez materiał. 

Szwy są wykonane przy zastosowaniu metody stykowej, oraz z dodatkowym wzmacnianiem strony zewnętrznej i wewnętrznej. Do sklejania szwów stosuje się dwuskładnikowy klej poliuretanowy, który jest odporny na promieniowanie ultrafioletowe, stwarza efekt tzw. „zimnego spawania”.

Podstawowe węzły łączeń spawane są za pomocą technologii spawania prądem wysokiej częstotliwości. Nowe technologie zapewniają trwałość łączeń o 2-5% wyższą, niż przy sklejaniu

Burty łodzi posiadają przegrody, które oddzielają komory. Przegrody są wykonane w kształcie stożków dla wyrównania ciśnienia we wszystkich komorach cylindra.

Budowane zgodnie z ISO9001 2000 PCV grubości 0,9 mm, gramatura 1100g/m2 Ciśnienie robocze komór 0,25bar (atm) 5-cio warstwowy PCV zbrojony dodatkowo materiałem poliestrowym wytrzymałym na rozciąganie i rozdzieranie.
Odporny na działanie słonej wody, promieniowanie UV, paliwo.  Przepony międzykomorowe wyrównujące ciśnienie między komorami. Szwy według metody stykowej, klejone na zimno, dodatkowo wzmocnione taśmą 2,5 cm od strony zewnętrznej i wewnętrznej w celu uzyskania maksymalnej wytrzymałości. Burty wyposażone w przegrody, które oddzielają komory, oraz wyrównują ciśnieniewe we wszystkich komorach
Brak efektu starzenia, wszystkie pontony wielosezonowe.

http://elling-polska.pl/wp-content/themes/yachtsailing