Jaki ponton wybrać? To pytanie pojawia się zawsze w czasie wyboru pontonu.

Kupując ponton warto zwrócić  uwagę na kilka rzeczy. Zakup pontonu to nie jest zakup na jeden sezon i nie może być to decyzja pochopna. W czasie decyzji pojawia się wiele pytań w zależności od zastosowania pontonu:

  • Jaki ponton na ryby : Przede wszystkim wytrzymały i w odpowiedniej kolorystyce. Zobacz >>pontony wędkarskie
  • Jaki ponton na morze :  Na pewno powinien posiadać certyfikat – klasę C tzn. klasa morska (prawnie: kategoria przybrzeżna). Zobacz wszystkie >>kategorie morskie
  • Jaki ponton do Chorwacji : Jeśli chcemy pływać pontonem w Chorwacji to warto kupić ponton w okolicach 3 metry. Ponton musimy przewieźć samochodem do Chorwacji. Ponton nie jest jedynym naszym pakunkiem na wakacje dlatego też warto pomyśleć by był rozsądnym kompromisem pomiędzy długością a rozmiarem złożenia i zmieścił bez problemów do bagażnika.

Ponton musi odpowiadać potrzebie do jakiej kupujący wybiera ponton – w zależności czy ponton ma być na ryby, służyć do celów turystycznych czy jako ponton na jacht. Poza tym ważne by ponton miał przemyślaną i sprawdzoną konstrukcję. W takim przypadku należy zwrócić uwagę na szczegóły, które ułatwiają korzystanie z pontonu.

Nasze pontony na tle konkurencji wyróżniają się:
 
1.Rączki wewnątrz tub i na burtach – modelowane w knagę.      

Rączki umieszczone wewnątrz tub na burtach, dzięki czemu wystarczy jedna osoba by podniosła tył pontonu, w taki sposób 2 osoby mogą bez problemu przenieść wygodnie ponton ELLING. Jest to niezwykłe ważne w czasie transportu pontonu z miejsca przechowywania do miejsca wodowania. Większość pontonów dostępnych na rynku posiada rączki na zewnątrz, co uniemożliwia transport pontonu przez dwie osoby.
Dodatkowo rączki jak i dulki zostały zaprojektowane tak by służyły również jako knagi do owijania liny. Użytkując ponton na wodzie co chwila musimy coś przywiązać itp, dlatego taka liczba knag jest bardzo pożądana. Jest to dodatkowa cecha wyróżniająca pontony ELLLING od reszty dostępnych na rynku.
 
2.Tuby skierowane równolegle do linii wody.

Są dwie podstawowe zalety takiego rozwiązania dla profesjonalnych pontonów. Po pierwsze przedłuża to linię wody pontonu to wpływa na lepsze właściwości nautyczne pontonu, co oznacza lepszą stabilizację kierunku płynięcia i sprawia że ponton jest szybszy. Po drugie i chyba najważniejsze, tak skierowane tuby ułatwiają (i przyśpieszają) wejście pontonu w ślizg.

3.Listwa odbojowa

Głównym przeznaczeniem listwy odbojowej jest zabezpieczenie pontonu przed obiciem lub otarcie o np. nabrzeże mariny.
Listwa odbojowa w pontonach Nordboat nie jest tylko zabezpieczeniem przed uszkodzeniem ale także spełnia ważna rolą w czasie samego pływania. Listwa odbojowa pontonów ELLING jest wyprofilowana w taki sposób by fala została jak najlepiej zatrzymana przez profil listwy i nie chlapała do środka pontonu. Poniżej można przeczytać opinię, którą otrzymaliśmy o pontonie ELLING PILOT-370 (>>zobacz w katalogu )

Autor opinii: Mariusz Piątarski

Dodano: 29 sierpnia 2016

"Witam, zakupiłem ponton bardzo ładny, wygląda na solidniejszy niż ten który miałem Kolibri z firmy Tokarex. Co ważne wzmocnienie boczne (ceowniki) są zamontowane na całej długości ponotnu w poprzedniem niby lepszym miałem tylko na 3 częsciach co przy pływaniu na falach powodowało skrzypienie i falowanie podłogi.)

4.Pontony wybierane przez służby.

Kupując ponton należy postawić na sprawdzoną jakość. Pontony ELLING służą w wielu polskich i zagranicznych instytucjach i służbach. Instytucje czy służby ratownicze nie mogą pozwolić sobie na niepotrzebny kompromis względem jakości czy funkcjonalności. Oczekują najlepszej jakości, która zapewni niezawodność używanego sprzętu. Dlatego też niezwykle jesteśmy dumni z faktu, że pontony ELLING są używane przez wiele polskich służb. Jest to dla Nas najlepsza rekomendacja dla pontonów ELLING.

  

Pontony oferowane prze Nas pływają między innymi dla takich instytucji jak:

  • Straż Pożarna,
  • Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe,
  • Państwowy Instytut Badawczy Straży Pożarnej
  • Uniwersyteckie jednostki naukowe (min. Uniwerstytety :Szczeciński, Gdański czy Łódzki)
  • Państwowy Instytut Badawczy: Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej
  • Straż Rybacka,
  • Straż Pożarna Ukraina
  • Derżrybochorona Ukraina
  • Insytun Rybactwa Ukrainy
  • Policja wonda Rosja 

Pontony ELLING były także wybrane przez załogę wyprawy Rosyjska Arktyka. Załoga wyprawy przez całą swoją podróż korzystała z pontonu ELLING. Pontony były eksploatowane w najcięższych możliwych warunkach na ziemi: w Arktyce! Była to polsko-rosyjska ekspedycja w 2016 roku, której celem było dopłynięcie na najbardziej wysunięty punkt na Północy, jak mówili członkowie załogi "najwyżej jak się da". Ekipa Sekstant Expediton na jachcie s/y Barlovento II osiągnęła najbardziej wysuniętą pozycję na północ jaką dotychczas osiągnął jacht z polską banderą w historii!
Szerokość jaką osiągnęła polska załoga to : 82° 10.554 N.

Przeczytaj więcej o wyprawie Rosyjska Arktyka  >>tutaj

     

  

 

Pytania czy wapliwości ? Z chęcia na nie odpowiemy! :)

Skontaktuj się z Nami za pomocą poniższego formularza bądź zadzwoń

+48 726 688 580

admin

Maj 24, 2017

nncxnbnbc

admin

Maj 24, 2017

nncxnbnbc

Dodaj komentarz

http://elling-polska.pl/wp-content/themes/yachtsailing